Erzincan'da bulunan Öğretmen Sibel Çakır Anaokulu öğrencileri, zihinsel gelişimlerine katkı sağlamak amacıyla özel bir programa katıldı. "Minik Mühendisler Robotik ve Kodlama" projesi kapsamında düzenlenen etkinlikte, minikler kodlama ve robotik dünyasıyla tanıştı. Binali Yıldırım Üniversitesi (EBYÜ) Refahiye Meslek Yüksekokulu Mekatronik Programı öğretim görevlisi Sedat Turan'ın liderliğinde gerçekleştirilen program, çocukların problem çözme ve algoritma düşünme becerilerini geliştirmeyi hedefledi.
Miniklerin Kodlama Macerası
Öğretim görevlisi Sedat Turan, çocuklara öncelikle problem çözme ve algoritma kavramlarını basit bir dille anlattı. Çevrelerindeki olayları gözlemleyerek problem çözümüne yönelik yaklaşımlarını geliştirmelerini sağladı. Çocukların yaşlarına uygun, ilgi çekici uygulamalar ile merak duygusunu artırmaya odaklanıldı. Turan, "Çocuklar gerçekten de küçük yaşlarına rağmen harika cevaplar verdi. Onların soru sorma ve düşünme becerilerinin gelişimine tanık olmak çok sevindiriciydi." şeklinde açıklamalarda bulundu. Kodlamanın oyunlaştırılması ile öğrenme sürecinin eğlenceli hale getirilmesine önem verildi. Robotsan'ın yerli kodsuz robot setini kullanarak, çocuklara kodlama mantığını somut bir şekilde gösterdiler. "İlk Devrem" projesi ile led yakma ve motor çalıştırma gibi temel elektronik devreleri deneyimleme fırsatı buldular.
Yerli Üretime Önem Veren Eğitim
Etkinliğin, çocukları milli duygularla yerli üretime yönlendirmeyi amaçladığı vurgulandı. Turan, "Amacımız, çocuklarımızı tüketici değil, üretici bir toplumun bireyleri olarak yetiştirmek. Cumhurbaşkanımızın liderliğindeki milli teknoloji hamlesi doğrultusunda, yerli ve milli ürün kullanımının önemini vurgulamak istiyoruz. Ne kadar çok yerli ürün kullanırsak, dünya çapında daha üst sıralara çıkabiliriz." dedi. Bu yaklaşım, çocuklarda milli gurur ve yerli üretim bilincini geliştirmeyi hedefliyor. Programın, çocukların gelecekteki teknoloji geliştirme çalışmalarına katkıda bulunabilecek yeteneklerini ortaya çıkarmayı amaçladığı da belirtildi.
Etkinliğin Olumlu Sonuçları
Anaokulu müdürü Gül Karaaslan Sakal, 24 öğrencinin etkinliğe büyük ilgi gösterdiğini ve çok mutlu olduğunu ifade etti. Etkinliğin, teknik geziler ve atölye çalışmalarıyla devam etmesinin planlandığını belirtti. Çocukların kodlama ve robotik alanındaki deneyimlerinin, gelecekteki eğitim ve kariyerlerinde önemli bir temel oluşturacağı düşünülüyor. Bu programın, ülkemizin teknoloji alanındaki ilerlemesine katkıda bulunacak yeni nesil mühendislerin yetişmesine katkı sağlaması bekleniyor. Etkinliğin, çocukların yaratıcılıklarını ve problem çözme becerilerini geliştirmede önemli bir rol oynadığı da vurgulanmaktadır. Gelecekte daha kapsamlı ve geniş katılımlı benzer programların düzenlenmesi hedefleniyor.